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2021.08.02 백신 접종을 위한 "인플루언서 군대" 모집

by noopy00 2021. 8. 2.
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To Fight Vaccine Lies, Authorities Recruit an ‘Influencer Army’

The White House has teamed up with TikTok stars, while some states are paying “local micro influencers” for pro-vaccine campaigns.

Ellie Zeiler, 17, a TikTok creator with over 10 million followers, received an email in June from Village Marketing, an influencer marketing agency. It said it was reaching out on behalf of another party: the White House.

Would Ms. Zeiler, a high school senior who usually posts short fashion and lifestyle videos, be willing, the agency wondered, to participate in a White House-backed campaign encouraging her audience to get vaccinated against the coronavirus?

There is a massive need to grow awareness within the 12-18 age range,” Village Marketing wrote to Ms. Zeiler’s business email. “We’re moving fast and have only a few available slots to fill, so please let us know ASAP.”

Ms. Zeiler quickly agreed, joining a broad, personality-driven campaign to confront an increasingly urgent challenge in the fight against the pandemic: vaccinating the youthful masses, who have the lowest inoculation rates of any eligible age group in the United States.

 

 

백신 사태와의 싸움을 위해 정부당국은 인플루언서 군대를 모집한다.

백악관은 틱톡 스타들과 협력해온 한편, 일부 주에서는 백신 지지 캠페인을 위해 지역 마이크로 인플루언서를 고용하고 있다.

천만 팔로워를 보유한 17살의 틱톡 크리에이터 Ellie Zeiler6, 인플루언서 마케팅 대행사인 Village Marketing으로부터 메일을 받았다. 메일에서는 백악관을 대신해서 연락하는 것이라고 했다.

주로 패션이나 라이프스타일 관련 짧은 비디오를 올리는 고등학교 2학년생인 Zeiler는 과연 그녀의 팔로워들을 대상으로 백악관이 주관하는 백신 장려 캠페인에 흔쾌히 참여할지 대행사는 궁금해했다.

Village MarketingZeiler에게 보낸 비즈니스 메일에서 “12~18세 사이의 청소년들에게는 의식 성장이 꼭 필요하다. 이 일은 굉장이 빠르게 진행되고 있고 가능한 자리가 몇 개 남아있지 않기 때문에 빠른 답변을 바란다.”고 말했다.

Zeiler는 바로 개성중심의 캠페인인 그 일에 참여하기로 결정했다. 이 캠페인은 팬데믹과의 싸움에서 점점 더 시급해지고 있는 과제-미국의 현재 접종가능한 연령대에서 가장 낮은 접종률을 가진 젊은 대중들의 접종-에 맞서기 위함이다.

 

 

 

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